Neye İnanıyoruz…

Kutsal Kitap Hakkında

Eski ve Yeni Antlaşma’dan oluşan kitap, Hristiyanların Kutsal Kitap’ıdır. İncil olarak bilen Yeni Antlaşma, 27 bölümden (kitapçıktan) oluşur. Eski Antlaşma ise 39 kitapçıktan oluşur. Eski Antlaşma, genel halk arasında Tevrat ve Zebur olarak ta bilinir. Eski ve Yeni Antlaşma peygamberlerin yazıları ile İsa Mesih’in sözlerinden ibarettir. Kutsal Kitap’ın (Tevrat, Zebur, İncil) tümüyle Tanrı’nın esini olduğuna inanırız (2. Petrus 1: 20-21). Bu nedenle Kitabı Mukaddes inanç, ibadet ve uygulamayla ilgili her konuda güvenilir ve tek yetkili kaynaktır (2. Timoteos 3: 16-17).

Tanrı Hakkında

“Tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır ve biz O’nun için yaşıyoruz. Tek bir Rab var, O da İsa Mesih’tir. Her şey O’nun aracılığıyla yaratıldı, biz de O’nun aracılığıyla yaşıyoruz” (1. Korintliler 8:6).

Baba (Görünmez Öz), Oğul (Tanrısal Söz) ve Kutsal Ruh (Tanrısal Güç)’tan oluşan ve üçünün de özde bir olup Tek Tanrı’dır. Kutsal Kitap’ta (Tevrat, Zebur, İncil) açıklanan özde bir üç asıl varlığın Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un, tek Tanrı olarak evreni yaratmak, kendi varlığını ve sevgisini açıklamak; insanları sevdiği için kurtarmak, herkesi dünyanın sonunda yargılamak konusundaki mutlak kudretine ve sonsuz lütfuna inanırız.

İnsan Hakkında

İnsan Tanrı’nın özel yaratılışıdır. Tanrı’yla sevgi ilişkisi içinde yaşamak için yaratılmıştır. Ama tüm insanlar günah işledi ve Tanrı’nın yüceliğinden yoksun kaldı (Romalılar 3:23). Tüm insanlar Tanrı katında suçludurlar. Bu yüzden her insan doğal haliyle Tanrı’nın gazabı ve yargısı altındadır. O’na (İsa’ya) iman eden yargılanmaz, iman etmeyen ise zaten yargılanmıştır (Yuhanna 3:18-19). Oğul’a iman edenin sonsuz yaşamı vardır. Ama Oğul’un sözünü dinlemeyen yaşamı görmeyecektir (Yuhanna 3:36).

İsa Mesih Hakkında

İsa Mesih bütün peygamberlerce ilan edilen Kurtarıcı’dır. Ayrıca Tanrı’nın ezeli-ebedi Sözü’dür. Bu Söz, beden alıp dünyamıza bir insan olarak gelmiştir. Bakire Meryem’den doğdu. Kendisine “Tanrı’nın Oğlu” unvanın verilmesi O’nun tanrısal kimliğini vurgular (Yuhanna 1:1-4,14).

İsa Mesih, insanların günahları bağışlatan kurban olarak çarmıhta ölmüş, üçüncü gün ölümü ve Şeytan’ı yenerek dirilmiştir. Ahretteki ebedi azaptan kurtarabilecek tek O’na ve O’nun kendisi insanlar için feda etmesine inanmaktır. İsa Mesih’in günahlarımıza karşılık öldüğüne ve üçüncü gün dirildiğine iman etmek sonsuza dek kurtulmak için tümüyle gerekli ve yeterlidir (Romalılar 5:18).

Kurtuluş Hakkında

Tövbe edip iman eden insan, günaha sırt çevirip kendi iyi işlerine dayanmadan, ancak ve ancak çarmıha gerilmiş ve ölümden dirilmiş olan İsa Mesih’e iman ederek O’nun kanı aracılığıyla ve Tanrı’nın lütfuyla bütün günahlardan aklanır, yepyeni bir yaşama başlar. İmanlı, kurtulmuş olmasının sonucu olarak, Rab’bin önceden hazırladığı ve O’nu hoşnut eden iyi işlerin yolunda yürür (Elçilerin İşleri 4:12; Efesliler 2:8-10).

Kutsal Ruh Hakkında

Tanrı’nın Kutsal Ruh’u insanı aydınlatır ve kişinin tövbe edip iman ettiği anda yeniden doğması sağlar. Ve o anda iman eden kişi Kutsal Ruh’la mühürlenir. Bu, sonsuz kurtuluşunun güvencesini sağlar. Kutsal Ruh imanlının içinde yaşar, kişiyi kutsallığa dönüştürür, iman edene ruhsal armağanlar verir ve kutsal yaşaması için her yönden etkindir. İncil’de görülen Kutsal Ruh’un bütün armağanlarının bugün geçerli olduğuna inanırız (Efesliler 1:13-14; Romalılar 12:6).

İmanlıların Topluluğu (Kilise) Hakkında

Kilise, İncil’in aslı Grekçe ‘eklesia’ kelimesinden gelen ve anlamı ‘cemaat’ ya da ‘topluluk’tur. Kilise, İsa Mesih’in kendisinin kurmakta olduğu topluluktur. Tüm kurtulanlar, Kutsal Ruh aracılığıyla yüreklerinde Tanrı’nın konutu olmak üzere canlı bir tapınakmış gibi Mesih’te bina edilirler. Kilise “İnanlıların Topluluğu” demektir. Yerel topluluk, belirli bir yerleşim merkezinde ibadet, beraberlik, tebliğ, eğitim ve hizmet için, İsa Mesih’e inanan, kutsal olmaya çağrılan yerel bir cemaattir. İsa Mesih’e inananlardan oluşan topluluk, bir mezhep değildir, İncil’de ruhsal bir bedene benzetilir. Bu bedenin başı yalnız İsa Mesih’tir. İnananların hepsi eşit saygınlığa sahiptir. Çünkü her kişi, tövbe edip iman ettiği zaman ruhen yeniden doğar ve bir beden olmak üzere bütün imanlılarla aynı Ruh’la vaftiz edilir, yani kaynaşır. Beden bir olmakla birlikte birçok üyeden oluşur ve çok sayıda olan bu üyelerin hepsi de tek bir beden oluşturur. Mesih de böyledir (1. Korintliler 12:12-13).

İsa Mesih’in Tekrar Gelişi Hakkında

Rab İsa Mesih tekrar gelecektir. Topluluğunu kendi yanına alıp götürmek için gözle görülür bir biçimde öz insansal bedeniyle kudret ve görkemiyle dünyayı yargılamak ve egemenliğini kurmak üzere gelecektir. İsa Mesih’in tekrar gelişiyle kurtulmuş olanlara sonsuz bir mutluluk, kaybolmuş olanlara ise sonsuz bir utanç yaşayacakları ebediyet başlayacaktır (Elçilerin İşleri 1:11). Tanrı adil olanı yapacak; size sıkıntı verenlere sıkıntı ile karşılık verecek, sıkıntı çeken sizleri ise bizimle birlikte rahatlatacaktır. Bütün bunlar, Rab İsa alev alev yanan ateş içinde güçlü melekleriyle gökten gelip göründüğü zaman olacak. Rabbimiz İsa, Tanrı’yı tanımayanları ve kendisiyle ilgili müjdeye uymayanları cezalandıracak. Böyleleri, O’nun varlığından ve gücünün yüceliğinden uzak kalarak sonsuza dek mahvolma cezasına çarptırılacaklar. Tüm bunlar, Rab’bin kendi kutsalları arasında yüceltilmek ve bütün imanlılarda hayranlık uyandırmak üzere geldiği gün olacaktır. Sizler ise iman edenlerdensiniz. Çünkü size ettiğimiz tanıklığa inandınız (2. Selanikliler 1:6-10).

Yönetim ve İbadet Kilavuzumuzu okumak için burada tıklayınız.